تبلیغات
به وبلاگ تابستانه خوش آمدید
به وبلاگ تابستانه خوش آمدید
اوقات خوشی را در تابستان برایتان آرزو دارم
قالب وبلاگ

 

مسئله های  زیر را اوّل خوب بخوان و با کشیدن شکل و یا چوب خط ،محور راه حل را بنویس.فراموش نکنید شرح   مسئله را بنویسید

 

 

1-علی از20 شکلات خود 9تا را به رضا   و 8 شکلات را به قاسم داد. او به دوستانش چند شکلات داده است؟برای رضا چند شکلات باقی مانده است؟

 

 

......... برای رضا باقی مانده است.

 

 

2-آذر 6 سیب د ا شت .2 تا به معصومه داد و 3تا دیگر را به دوستان دیگرش داد .برای آذر   چند سیب  مانده است؟

 

 

 

 

3-کتاب داستان علی 35 صفحه داشت. علی شب اوّل 15 صفحه و شب دوم 11 صفحه از کتاب را خوانده است. او در این دو شب چند صفحه خوانده ؟

علی چند صفحه ی دیگر باید بخواند تا  کتابش تمام  شود؟

 

 

 

 

4-یک هفته 7 روز است. بچّه ها 2روز هفته را به مدر سه نمی روند.بچّه ها در یک هفته  چند  روز   به مدرسه می روند؟

 

 

 

5-معلّم در کیسه ی ریاضی 17 مهره  ریخت.یک دانش آ موز 8 مهره بیرون آ ورد . دانش آ موز دیگر  5 مهره بیرون آورد. این دو دانش آ موز روی هم

 

چند مهره بیرون آوردند ؟

 

 در کیسه   چند مهره دیگر مانده؟

 

6-از   اوّل سال تا حالا حسین 27 مداد تمام کرده است.اگر 16  تا  مدادها قر مز باشد. چند تا از مدادها سیا ه بوده؟

 

 

 

7-در گلدانی 19 شاخه گل بود. 9 شاخه از گل ها پژمرده شد . چند شاخه گل سالم در گلدان مانده است؟

 

 

 

 


[ دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 ] [ 12:19 ق.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

عزیزانم برگه ی رضایت نامه اردوی تفریحی روز دو شنبه را فراموش نکنید


[ شنبه 16 اردیبهشت 1391 ] [ 11:51 ب.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

عزیزانم متن زیر را بخوانید  ودر صفحه ی130 بادقّت در کتاب کار بنویسید . البتّه اوّل، صفحه ی کتاب را با دقّت خط کشی کنید. شما عزیزان تا روز چهارشنبه 20/2/91فرصت دارید داستان را بنویسید

خا نواده ی اصغر آقاشش نفر  هستند. آ ن هادر حیاط خانه سه مرغابی و پنج مرغ و خروس و یک قفس طوطی دارند. وقتی آ ذر خانم برای حیوانات خانگی خود غذای مخصوص می آورد ،تمام گنجشک ها ، سارها و کلاغ ها  دور کاسه ی غذا و حوض جمع می شوند و با سر و صدای  زیاد شروع به خوردن می کنند.

گاهی با نگاه زیبایی از آذر خانم تشکّر می کنند. عصر که می شود آرام آرام  جغدی بزرگ می آید و باقی مانده ی غذا ها را می خورد وجیغی می زند و فرار می کند. اصغر آقا با غبان یک مزرعه ی بزرگ است.او با درختان آرام صحبت  می کند. او به مو قع به درختان سم می زند.گاهی آن قدر به فکر فرو می رود  (چه قدر خداوند آفریده ها ی زیبایی دارد)که ناگهان تیغی به دست او فرو می رود.


ادامه مطلب
[ شنبه 16 اردیبهشت 1391 ] [ 10:52 ب.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

عزیزانم داستان لک لک و قاصدک،خرس در خواب علی کوچولو،تمساح و ببر در مجلّه ی رشد کودک شماره ی 8 را کامل بخوان و یکی از این 3 داستان را انتخاب کن و روز شنبه باید برای دوستانت تعریف کنی.مجلّه را همراه خود به مدرسه بیاور.

در خانه خوب به اطراف خود خوب نگاه کنید،در کدام وسایل خانه آهن ربا به کار رفته؟در صورت امکان آن وسیله را به مدرسه بیاورید(مثل وسایل تزینی که به یخچال می زنند)


[ جمعه 15 اردیبهشت 1391 ] [ 12:38 ب.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

در جاهای خالی کلمه ی مناسب بنویسید.

صبح-تیغ ها-اذان- صحبت- عصر- طوطی- مریض ها-جغدها- وضو- شروع-صحرا-صدای- غنچه ها-دعا-خانگی-بعد-مخصوص-جمع-چوپان-موقع-ساعت-پرواز-صبحانه -می خواند

                                           چوپان با ایمان

چوپانی با ایمان گوسفندان خودرا  هر روز ........... زود بعداز خواندن نماز به...... می برد.

او با زدن نی باخدای خود..........می کند.چوپان درراه به.......... ها نگاه می کند و

به قدرت خدای بزرگ فکر می کند .او........ از جمع کردن ........ سفره ی خود

را پهن می کند و ........ به خوردن........ می کند .صبحانه ی او

نان ..........،کره ی بومی وشیر میش است.بعد  ...............  ده  کمی زیر

سایه ی درخت  می خوابد. زیرا صبح زود بیدار شده است.با .............. اذان

بیدار می شود واز آب پاک چشمه ...........می گیرد.آرام  نمازش را

می خواند.........از نماز .......... فرج امام زمان را .............و برای تمام ............ دعا می کند

.......برگشت به پرواز .......... نگاه می کند. او همیشه ............رنگارنگ را باخود می بردو قبل از تاریک شدن به خانه بر می گردد و خدا را شکر می کند،  که همه ی گوسفندانش سالم هستند.

 

           

 


[ پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 ] [ 12:03 ق.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

عزیزانم  همان  طور که امروز با دادن شکلات و گل به آقایان علی فتحی-آقای سعادت نیاو..........پای تابلو مسأله نوشتیدو خودتان حل کردیدو مطا بق با صورت مسأله شکلات ها و گل ها را به دوستان خود دادید،برای شنبه یک یا  دو مسأله بنویسید.وسایل صورت مسأله را که به کار می برید تا حد امکان همراه خود به مدرسه بیاورید تا سر کلاس پای تابلو با دوستانتان حل کنیم.البته در نوستن مسأله از پدر ومادر اصلاً کمک نگیرید مسأله ها باید ساخته ی خودتان باشد .به بهترین و کامل ترین طراحی وسایل آن جایزه می دهیم.


[ سه شنبه 12 اردیبهشت 1391 ] [ 11:24 ب.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

عزیزانم درس خاطرات انقلاب را 2 بار بخوانید و به سوالات زیر پاسخ دهید.

 1-چرا مدیر حیاط مدرسه را برای جشن آماده می کرد؟

2-مردم به رهبری چه کسی به خیابان ها  آمدند و شعار  می دادند؟

3-مدیر سر صف ازچه   خاطره ای تعریف می کرد؟

4-همه ی مردم در خیابان ها چه شعارهایی می دادند؟

5-چه روزی امام خمینی به وطن آمدند؟

6-دهه ی فجر چند روز است؟

7-چه کسی حیاط مدرسه را برای جشن آماده کرده بود؟

8-انقلاب اسلامی در چه روزی پیروز شد؟

 


[ شنبه 9 اردیبهشت 1391 ] [ 11:37 ب.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

با استفاده از شابلون و شکلهای مربّع ،مثلّث،مستطیل و دایره یک نقّاشی زیبا بکشید و سپس آن را رنگ کنید. توجّه داشته باشید از هر شکل چند مرتبه استفاده کنید و روز سه شنبه 12/2/91به مدرسه بیاورید .

عزیزانم این نقّاشی بدون کمک خانواده باشد


[ شنبه 9 اردیبهشت 1391 ] [ 11:20 ب.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

بسیاری از دانش آموزان در نوشتن صدای( اِ )در انتهای کلمه دچار مشکل می شوند یعنی کلمه های ( سال دیدن- نام- اسم)  را به صورت (ساله- دیدن- نامه- اسمه) ویا بر عکس برای رفع این مشکل باید توجه کرد .بعضی از این کلمات طوریست که وقتی بیان می کنیم شما منتظر کلمه  دیگری نمی مانید مثلا وقتی می گوییم (نامه  - خانه- شانه  کاسه-)شما متوجه  می شوید که اسامی چیزهایی راگفتیم.امّا گاهی نیز کلماتی را می گوییم ولی منتظر می مانید که ادامه دهیم .

زیرا آن کلمه به تنها یی ، مقصود مرا به شما نمی رساند مثلا(مداد- قندان- کفش – کلاس- دانش آموز- در- ) در این گونه کلمات شما منتظرید  که من ادامه دهم . مثلا بگویم (مداد حسن- یا قندان سفید – کفش سفید- دانش آموز خوب-   در مدرسه). حالا این دو دسته کلمات را با هم به کار می بریم و با دانش آموزان بازی می کنیم . هر وقت بعد از گفتن کلمه ام منتظر کلمه دیگری بودید دستها یتان را بالا ببرید و اگر نیاز نبودکه منتظر کلمه دیکری  بمانید دستهایتان پایین باشد خوب حالا کلمات را می گوییم.(کلاس- مداد- قندان- مدیر..............خانه  دانه- کاسه-.............) بعد از یکی دو جلسه که این بازی را انجام دادیم  به  آن ها فقط یک قاعده را آموزش می دهیم می گوییم هر وقت بعد از تلفظ کلمه شما منتظر کلمه دیگری بودید با (اِ) آن را بنویسید و اگرمنتظر نبودید با (ه ) آن را بنویسید

بر گرفته از کتاب درمان اختلالات املا نویسی (نویسنده مصطفی تبریزی)


[ پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 ] [ 06:01 ب.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

1-فرفره یا بادکنک بسازید و روز دوشنبه 13/2/91به مدرسه بیاورید

2-در خانه شما کدام وسیله ها با حرکت کردن به ما کمک می کند؟عکس ویا آن وسیله را در روز دوشنبه به مدرسه بیاورید


[ پنجشنبه 7 اردیبهشت 1391 ] [ 02:55 ب.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

فاطمه زهرا از پدر بزرگوارشان نقل می فرمایند که فرمود:هر کس بر من و بر تو (ای فاطمه)سه روز سلام کند بهشت بر او واجب می گردد،به پدرم گفتم آیا این فضیلت در حیات شما و حیات من است؟پدر فرمودند:در حیات و بعد از وفاتمان می باشد

بهجت قلب المصطفی

صفحه ی226

 


[ چهارشنبه 6 اردیبهشت 1391 ] [ 10:24 ق.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

موقع به دنیا آمدن حضرت زهرا (س) نزدیک شد.حضرت خد یجه (ع) فردی را نزد زنان قریش فرستاد تا پیش او بیایند و او را یاری دهند. زنان در جواب گفتنند: ما کمکی به تو نمی کنیم چون تو با مرد فقیری ازدواج  کرده ای. خد یجه   از سخنان آنان ناراحت شد.در این حالت دید چهار زن نزد او حاضر شده که به زنان بنی هاشم شبیه بودند. خدیجه از دیدن آنان نگران شد. امّا یکی از آن ها گفت: ای خدیجه نگران مباش ما  فرستاد گان پروردگار به سوی تو هستیم  ما برای کمک به تو آمده ایم. خداوند ما رافرستاده است که در وقت ولادت فرزندت نزد تو باشیم و شما را یاری کنیم. پس حضرت فاطمه (س) پاک وپاکیزه به دنیا آمد. موقع به دنیا آمدن فاطمه نوری درخشان خانه های مکّه را روشن کرد.آنگاه ده نفر از  فرشتگان به آن خانه آمدند. هر یک ظرف آب وغذا از بهشت در دست  داشتند. ظرف ها از آب کوثر پر شده بود و حضرت فاطمه (س) را با آب شستند و لباس سفید وخوش بو بر فاطمه پوشاندند.پس فاطمه (س) همه ی زنان را با نام خود صدا کرد و شهادت به یگانگی خدا ورسالت پدرش و امامت علی (ع) و اولاد خویش داد.در آسمان نور روشنی پیدا شد . آنان گفتند: ((این دختر را ببینید که طاهره است وبسیار پاکیزه و با برکت  می باشد)) حضرت زهرا علاوه بر کارهای خانه به آموزش دینی می پرداخت.او هیچ وقت کنیز خود را اذیت نمی کرد و به زیر دست خود بسیار احترام می گذاشت و تمام کارهای خانه را با او تقسیم می کرد.زمانی که حضرت محمّد (ص) از دنیا رفت ، کسانی که خود را جانشین آن حضرت می نامیدند با زور و شکنجه از مردم بیعت می گرفتند امّا  حضرت  علی (ع)  که خود از طرف خدا به جانشینی پیامبربرگزیده شده بودحاضر به بیعت نشدند بارها بر در خانه ی حضرت علی (ع) رفتند ولی امام قبول نمی کردند.عدّه ای را جمع کردندو با شمشیر و هیزم بر در خانه علی آمدند و فریاد کشیدند ای علی اگر از خانه ات برای بیعت بیرون نیایی خانه ی تو را به آ تش می کشیم.  حضرت فاطمه به در خانه آمدند تاآنان به احترام دختر پیامبر دست از این کار زشت بردارند،ولی ظالمان در خانه ی علی و فاطمه را به آتش کشیدند وبا لگد دررا شکستند و به حضرت فاطمه(س) بین در ودیوار فشار آورد ند .به طوری که فرزند ایشان (محسن) که در شکم مادرش بود به شها دت رسید و آن حضرت بعد از مدّ ت کمی به شهادت رسیدند.


[ سه شنبه 5 اردیبهشت 1391 ] [ 07:11 ب.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

در مان اختلا لات املا نویسی : مخصوصا کلمات هم صدا.

اگر دانش آموزی غلط های زیررا  داشت ،چه تمرین هایی را می توان انجام  داد؟

سابون- به جای صابون –بحار –به جای بهار –هوله –به جای حوله و................

علّت عمده  این نوع غلط ها ی املا یی ضعف حافظه دیداری است

 یعنی دانش آموز به خوبی قادر نیست تصویر حرف مورد نظر را در کلمه به خاطر بیاورد.تمرین های زیر برای تقویت حافظه ی دیداری بسیار مفید است.

1-ابتدا دو تصویر انتخاب کرده و یک به یک به دانش آموزان نشان می دهیم و سپس تصویر را مخفی می کنیم و از او می خواهیم آن تصویرها را نام ببرد.

2-همان تمرین ها را دوباره تکرار می کنیم امّا این بار به جای دو تصویر  سه تصویر نشان می دهیم و اگر قادر به یاد آوری بود  چهار تصویر رابه اونشان می دهیم به همین ترتیب ادامه

می دهیم تا حافظه ی دیداری به حد طبیعی و یا بالاتر برسد.

3-یک تصویر مرکب ویا پیچیده را به دانش آموز نشان می دهیم و از دانش آموز می خواهیم اجزا را کامل بیان کند و سپس تصویر را مخفی می کنیم و از او می خواهیم اجزا را کامل بیان کند

بهتر است این کار چند روزی تکرار شود

4- تعدادی ابزار و یا اسباب بازی را به کودک نشان می دهیم و با پارچه ای روی آن را می پو شانیم ویا یکی را مخفی می کنیم تا دانش آموز آن ها را به یاد آورد .ویا ابزاری را به ترتیب خاصی  می چینیم تا دانش آموز ترتیب آن را بیان کند.

5- چند کارت مقوایی به ابعاد 10*7  سانتی متر تهیه کرده و بر روی هر کدام یک واژه می نویسیم تا واژه ها را به خاطر بسپارد.سپس کارت ها را از او گرفته و دور از دید وی ،یکی از دو کارت را بر می داریم و بقیه را به دانش آ موز می دهیم سپس  از او می خواهیم تا کارت مربوط به واژه ای را که برداشته ایم معرفی کند.

6- بعد از این که به مدّت چند روز وروزانه پانزده دقیقه تمرین های قبلی را انجام دادیم، کارت هایی به ابعاد 10*7 سانتی متر تهیه می کنیم .سپس واژه هایی را که املا صحیح آن نیاز به حافظه ی دیداری دارد مثل  (صابون- مبعث-حرکت-حوله و.............) هر واژه را روی یک کارت می نویسیم .(فقط  بهتر است  این کلمات از کلمات خود کتاب باشد)ابتدا یک کارت را

به کودک نشان می دهیم تا به اندازه ی کافی به آن نگاه کند .سپس کارت را مخفی کرده واز او می خواهیم املا ی آن واژه را با استفاده از انگشت در هوا بنویسد.این نوع تمرین برای   

دانش آموزان بسیار خوشایند است سپس دو کارت وبعد از نوشتن در هوا سه کارت و همین طور ادامه می دهیم به مدّ ت ده ویا بیست دقیقه این تمرین را تکرار می کنیم

 

و کارت هایی که درست نوشته است یک امتیاز به دانش آموز داده شود در جلسات اوّل فقط با ده کارت شروع گردد و سپس هر روز به تعداد کارت ها اضافه گردد تعداد کارت ها بستگی

به میزان غلط های دانش آموز دارد.

7-بسیار ضروری است ، که از گفتن تعداد غلط های  کودک خودداری کنیم و همیشه باید تعداد واژه هایی را که درست بیان کرده ویا نوشته  او را مورد تشویق قرار دهیم،

تشویق ، گفتن و نوشتن جملات محبت آمیز در پیشرفت دانش آموز بسیار مو ثر می باشد.

8-بر روی یک کارت چند کلمه نوشته و تمرینات قبل را تکرار نمود .

9-باز کارت هایی تهیه کنید و در آن   واژه های  هم خانواده را بنویسید  واز اول پشت سر هم ویا حتّی جا به جا کلمات را بیان کند و سپس در هوا و یا بر روی برگه بنویسدو گاهی

فقط کلمات کارت ها را با صدای بلند بخواند و فقط بعد از پنهان کردن کارت ها کلمات را بیان کند.

(بر گرفته از کتاب درمان اختلالات املا نویسی نویسنده آقای تبریزی.)

 


[ دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 ] [ 09:37 ب.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]

حضرت فاطمه (س) می فرمایند:

هر کس عبادت خالص خود را به سوی پرودگار بفرستد ،خداوند بهترین مصلحت خود را به سوی اومی فرستد

بحار الانوارجلد 70 صفحه ی249اس ام اس ایام فاطمیه - اس ام اس شهادت حضرت فاطمه(س) - www.RadsMs.com
[ یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ] [ 10:44 ب.ظ ] [ زهرا طوقانی پور ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

تعداد کل صفحات : 3 :: 1 2 3

درباره وبلاگ

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
< src=http://flashmanavi.persiangig.com/madahiflash2/helei-zemzeme.swf width=133 height=110 type=application/x-shockwave-flash wmode="transparent">

كد موسیقی برای وبلاگ


WeblogSkin

href=


href="h/java/hadis/04.js">
www.20Tools.com -->

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

src="http://www.webmaster.iran-forum.ir/tools/clock/23.js">

href="http://www.webmaster.iran-forum.ir/tools/clock">ساعت فلش